2014.05.10.
10:28

Írta: Flicka

Universal

Ismét Los Angeles, ismét a buszon, ahol megintcsak rengeteg időm van az írásra. Santa Barbaráról vonattal jöttem Burbankbe. A korán kelés egyre nehezebben megy: hiába ébredtem az elején kipihentem hajnali háromkor, most a reggel hét is korán van. Fáradt voltam, így érkezésem után semmi érdemlegeset nem csináltam tulajdonképpen: Burbank bevásárló utcáját jártam csupán végig, ezúttal kihagyva az IKEA-t. Vagyis "ájkia", nagyon vicces. :) Egész jól sikerült azonosulnom a helyi dolgokkal, már sejtem, hol és mit érdemes enni és venni, így inkább a "hazait" keresem, amiből aztán jó darabig úgy sem kaphatok többet.

Keddre az Universal Studios látogatása volt megbeszélve. A hétköznap reggel jó választás volt, szinte sehol sem kellett sorban állni. Ez a park alapvetően három fő attrakcióból áll: van egy kisvonat, ami keresztül visz a díszleten. Olyan, mint Etyek, csak nagyobb és kibővítve vizes, mechanikus meg pirotechnikai eszközökkel. Rengeteg filmnek lehetett látni a díszleteit, néhol megálltunk és a kocsiban lévő tévén egyszerre vetítették a filmet. Láttad a cápát meg a vízesést, ami valójában alig tíz-húsz centi. És a cápa is műanyag. Elég nehezen értettem, egy pasas élőben magyarázta, hogy mit látunk éppen. A született feleségek házait biztos, de abból meg én nem láttam egy részt sem. Néhol egy-egy mozi is be volt iktatva 3 vagy 4 dimenzióban. 

A két legnagyobb látványosság a "ride" és a "show". Azt hiszem, mindent kipróbáltunk és megnéztünk, ami nyitva volt. Show három különböző volt. 

Shrek: klasszikus 4D-s mozi, hasonló élmény volt, mint tíz évvel ezelőtt a Movie World-ben. Aztán volt egy vízi show, ebből értettem a legkevesebbet (kb. semmit), viszont elképesztő effektek voltak benne. Az lejött, hogy vannak jók meg rosszak. Az egész egy szabadtéri színház, díszlettel és egy tóval középen. Volt benne minden: verekedés, motorcsónakos menekülés, jetskis üldözés és sok tűz, robbantások, lövések képében. Ja meg egy repülő is landolt. 

A harmadik show-t értettem a legjobban. Voltak műsorvezetők, akik a közönséget bevonva mutattak néhány filmes trükköt. Voltak meglepő és kevésbé meglepő dolgok, de alapvetően a szórakoztatásról szólt.

Ride: nem tudok rá per pillanat jó fordítást, de ez a park fő attrakciója. Itt tilos is fényképezni, úgyhogy nem is nagyon szeretném lelőni a poénokat. Én a 4D-s mozi után szabadon egyszerűen 5D-s mozinak hívnám. Az ember mindenesetre maga is a történetek (Gru, Simpson család, A múmia, Transformers) részesévé válik. A legelső után szemem-szám tátva maradt, egy újabb "Ilyen nincs!" érzéssel gazdagodtam. Itt ráadásul az esetek többségében még a sztorit is tudtam követni; ha láttam a filmet, könnyebb volt, meg az első részt feliratozták is. Szerencse, hogy mindezt ebéd előttre időzítettük, mert némi tengeribetegség azért előjött. Az új álommunkám mindenestre megvan. :-) 

Majdnem zárásig maradtunk, így mivel nem volt nagy tömeg (meg túl jó idő sem) pont meg tudtunk nézni mindent egyszer. (Disneyland legközelebbre marad.)

 

Ezzel a nappal a hihetetlen dolgok látogatása tényleg véget ért. Már csak "kisebb" dolgokat terveztem: tegnap az Endeavour űrsiklót néztem meg, ma Getty Center kertjét. Komótosan megreggelizve, nem sietve sehova. (Na jó, ebben a közlekedési kultúrában ha akarnék se tudnék.) Most épp a glendale-i bevásárlóközpont felé tartok. Két óra múlva (félútról) talán oda is érek. Vettem napijegyet és persze, hogy a kinézett busz másik társasághoz tartozik. Akkor inkább kerülök. Az elveszés igen gyors megoldását már szinte tökéletesre fejlesztettem: a navi ismeri kb. az összes Starbucks-ot. Egy kilométeren belül találni is fog egyet (most épp csak 120 méter volt). Internetet lop, google újratervez. És már úton is vagyok. Először metrózom. Hétköznap délután háromnegyed öt van és alig vannak emberek. Tegnap délelőtt sikerült egy metróba letévednem. Akkor szinte senki nem volt. Viszont most veszem észre, hogy a székekbe itt is kétszer beleférnék. 

 

...

 

Búcsút intettem Burbanknek. Most Ányához tartok ismét. Nála töltöm az utolsó éjszakát. Bár sok alvás biztos nem lesz, este ugyanis színházba megyek Santa Monicán. Alig hiszem, hogy bármit is érteni fogok, egyáltalán a műfajról sincs fogalmam, de sosem voltam VIP vendég még egy show-n sem. Így van ez, ha az ember los angelesi színészekkel barátkozik. :-) 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tulazoceanon.blog.hu/api/trackback/id/tr796146581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása